جلد 7، شماره 2 - ( تابستان 1390 )                   جلد 7 شماره 2 صفحات 53-46 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اسماعیلی مجتبی، نصیری علدالقدیر، ابراهیمی محمد رئوف، صافی سعید. مروری بر توسعه انواع دیسک‌های ترمز هواپیما. فصلنامه سرامیک ایران. 1390; 7 (2) :46-53

URL: http://jicers.ir/article-1-391-fa.html


چکیده:   (2379 مشاهده)
امروزه سازندگان دیسک‌های ترمز هواپیماها بر روی کاهش وزن به همراه بهبود کیفیت و افزایش عمر کاری این قطعات با یکدیگر در رقابت هستند. بدین منظور در ابتدا از مواد و لاینینگ‌های آلی سپس از دیسک‌های فلزی و در ادامه از کامپوزیت‌های زمینه فلزی و کربن-کربن استفاده شد. با پیشرفت و توسعه مواد کامپوزیتی، این دیسک‌ها جای خود را به کامپوزیت‌های زمینه سرامیکی یا  CMC[1]بویژه کامپوزیت‌های C/C-SiC[2] دادند. امروزه دیسک‌های ترمز از این نوع کامپوزیت‌ها به علت دارا بودن قابلیت‌های بالایی نظیر دانسیته پایین، مقاومت به شوک‌حرارتی و سایش بالا نسبت به مواد دیگر مورد توجه سازندگان قطعات مذکور قرار گرفته‌اند بطوریکه هم‌اکنون در اکثر هواپیماهای پیشرفته و جدید از کامپوزیت‌های C/C-SiC برای ساخت دیسک‌های ترمز استفاده می‌گردد. در این تحقیق مرور کلی بر تاریخچه ساخت و خواص انواع دیسک‌های ترمز هواپیماها انجام شده است.
 
[1] Ceramic Matrix Composites
[2] کامپوزیت کربن/کربن- سیلیکون کاربید
واژه‌های کلیدی: دیسک، ترمز، هواپیما
متن کامل [PDF 550 kb]   (265 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1400/6/31 | پذیرش: 1390/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

نظرات کاربران
نظر ارسال شده توسط ??? ?? ??? ????????? در تاریخ 1404/1/26
so i ran the test prop for 4 weeks 100mg eod <a href=https://fastpriligy.top/>emla cream and priligy tablets</a>

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.